fbpx

Logo Parku Wodnego Aqualand

Autor: michnik1
Data: 19 marca 2021
Kategorie: Billboard | Grafika | Logo

Logo aquaparku nie musi być nudne!

Tym razem na mój graficzny warsztat wziąłem wykonanie logo oraz billboardu dla parku wodnego. W logach tego typu obiektów królują raczej smukłe linie i delikatne fale. Dominującymi kolorami są oczywiście kolory związane z wodą, wypoczynkiem i relaksem, a więc wszelkie odcienie niebieskiego z dodatkami delikatnych zieleni. Oczywiście nie jest to regułą, ale z moich obserwacji wynika, że identyfikacje wizualne większości aquaparków/basenów/parków wodnych i innych tego typu obiektów spełniają te właśnie kryteria. 

Logo aquaparku
Logo parku wodnego
Logo parku wodnego

Jak widać, nie inaczej było i w tym wypadku. Jeżeli chodzi o kolorystykę to głównym kolorem, na który się zdecydowałem, jest odcień turkusu. Co do drugiego koloru to postanowiłem użyć coś bardziej oryginalnego niż klasyczna zieleń, czy też niebieski. Wybór padł na kolor limonkowy. Na palecie barw znajduje się on gdzieś pomiędzy zielenią oznaczającą roślinność, która często stanowi nieodłączny element wystroju parków wodnych, a kolorem żółtym, który zaś kojarzy się z plażą i piaskiem. Poza tym limonka to symbol świeżości i orzeźwienia, tak więc wyśmienicie wpisuje się on w działanie Aquaparków.

Logo, składa się z sygnetu oraz umieszczonego pod nim logotypu. Sygnet to okrągła figura, składająca się z centrycznie ułożonych symboli delfinów. W podstawowej wersji logo delfiny te są w odcieniach szarości, za wyjątkiem górnego, który jest w gradiencie turkusowo-limonkowym. W pozostałych wersjach kolorystycznych zdecydowałem się zamienić szarości na czystą biel. Dzięki symetrycznej konstrukcji, sygnet symbolizuje również harmonię, relaks i odpoczynek. 

Logotyp podzielono na dwie części o odmiennej kolorystyce: „Aqua” oraz „Land”. Zabieg ten ma na celu bardziej dosłowne odczytanie nazwy własnej obiektu, jako „Wodny Świat”, czy też „Kraina Wody”. Jest to poniekąd również nawiązanie do obiektów dla dzieci, typu DisneyLand. Dzięki temu nazwa jest przyjazna i jednoznacznie kojarzy się z rozrywką, jaką obiekt zapewnia swoim klientom, nie tylko tym najmłodszym. 

Billboard reklamowy aquaparku w holu budynku | Pic&Graph - Grafik Komputerowy Wrocław

Billboard parku wodnego – prostota kluczem do sukcesu.

Oprócz wykonania logo, przedmiotem projektu było wykonanie billboardu reklamowego o przybliżonym stosunku długości boków 3:4. Billboard przedstawiający zdjęcie wypoczywających w basenie osób w pionowym ujęciu z drona. W prawym górnym rogu, na białym tle widoczne jest logo parku wodnego wraz z adresem jego strony internetowej, natomiast poniżej – hasło reklamowe, a w zasadzie 3 słowa, zachęcające do odwiedzin parku wodnego. 

Całość utrzymana w prostej, aczkolwiek przykuwającej wzrok formie.

0 komentarzy